לא די בתואר בניהול כדי ליצור מנהל טוב!
מערכת שורש ב חשוון, תשפה 03/11/2024להיות החלטי פירושו לקבל החלטות טובות גם אם הן לא פופולריות. מנהלים שכאלה מאפשרים לחברה להסתגל בזריזות, בעת הצורך, מה שיוביל לתוצאות עסקיות טובות יותר
תגיות:ניהולמנהללימודיםמנהל טוב מסוגל לאזן בין ניהול צוות העובדים לבין ניהול צרכי הארגון. עבור חלק מהעובדים, זה עשוי להיות מנהל שנוהג כמנטור, עבור אחרים זה יכול להיות מנהל הנוקט בגישה ריכוזית יותר. במידה מסוימת, מנהל טוב יכול להיחשב כתיאור סובייקטיבי עם זאת בעלי עסקים יודעים לזהות את התכונות של מנהל טוב כשהם פוגשים אותו. וכך גם העובדים.
כשארגון מחפש מנהל טוב, הוא לא יסתפק בקורות חיים הכוללים תואר ראשון בניהול! אחרי הכול מציאת מנהל בעל תכונות אישיות שיהפכו אותו למנהל טוב, היא חיונית לניהול עסק מצליח. אבל מהן התכונות הללו?
מחקרים מלמדים שעובדים עוזבים את מקום העבודה בגלל מנהל גרוע. תחלופת עובדים מובילה לירידה בפרודוקטיביות, לעלויות גבוהות יותר ולמורל נמוך בסביבת העבודה. אם כמנהלים אתם רוצים להימנע מתופעות שליליות אלה ולהפוך למנהלים טובים יותר, שימו לב לכמה תכונות אישיות שיעזרו לכם להיות המנהל שיוביל להצלחות.
- שקיפות
תקשורת שקופה היא מניע, דרייב, חשוב לתרבות הארגונית. כאשר המנהל מספק תקשורת כנה ואותנטית, העובדים מרגישים שהם שותפים אמיתיים בעסק, מה שגורם להם להיות יותר מעורבים ומחוברים לעסק. שקיפות מגבירה את המוטיבציה של חברי הצוות כי היא עוזרת להם להבין כיצד ומדוע העבודה שלהם חשובה. מנהלים שמסוגלים להחדיר תחושה זו של מוטיבציה זוכים להערכה רבה יותר כתוצאה מכך.
- תקשורת טובה
מנהלים טובים הם אנשי תקשורת מצוינים. הם מנהלים תקשורת יעילה עם העובדים ומקדישים זמן כדי להקשיב ולהבין מה מתרחש בתוך הארגון. מנהלים שהם ׳מקשיבים פעילים׳, שאיכפת להם באמת ממה שמטריד את העובדים, מציעים למקום העבודה תכונות נהדרות הבונות נאמנות ומשפרות ביצועים. מנהלים, המניעים הצלחה על ידי יצירת תקשורת טובה, הם אלה שמעריכים משוב מהעובדים ושנוטים לקבל החלטות התומכות בתרבות ארגונית ששמה את האנשים בראש סדר העדיפויות.
- אמון
יצירת אמון בין המנהל לעובדים תורמת לשביעות רצון טובה יותר בעבודה. בניית אמון עובדים, ושמירתו חשובה מאוד לטיפוח סביבת עבודה חיובית, והיא גם זו שהופכת את המנהל למנהל טוב יותר.
כשהעובדים מרגישים שהם יכולים לסמוך על המנהל שלהם, הם יסמכו גם על ההחלטות שמקבלת ההנהלה ויהיו מסורים למטרות ולחזון של הארגון. מנהלים שלא מתעדפים את אמון העובדים עלולים לאבד את כבודם בעיני הצוות, מה שיכול להשפיע באופן חמור על התפוקה והנאמנות ולהוביל בסופו של דבר לתחלופת עובדים מתמדת.
- אמפתיה
אמפתיה היא אחד המרכיבים החשובים באינטליגנציה רגשית, והיא מחייבת את המנהלים להתחבר עם העובדים באופן אינדיבידואלי. אחד המחקרים שבדק מצבים של אמפתיה במקום העבודה הראה כי 84% מהמנכ״לים הסכימו שאמפתיה יכולה להניע תוצאות עסקיות טובות יותר. מחקר אחרהראה כי מנהלים בעלי אינטליגנציה רגשית גבוהה הצליחו להוביל את הארגון שלהם לצמיחה רווחית גבוהה ב-34% בהשוואה לארגונים אחרים.
אמפתיה משפיעה לטובה על תרבות הארגון הכללית:
- אמפתיה היא היכולת להקשיב ולהציע תמיכה.
- אמפתיה מאפשרת למנהלים להיות מאזינים מלאי חמלה ועם זאת ללא פחד תוך שמירה על כבודם של העובדים, גם כאשר הם לא מסכימים עם ההחלטות שלהם.
- מנהלים אמפתיים מסוגלים להוביל אנשים עם זוויות מבט שונות, לשיתופי פעולה מוצלחים.
- הֶחְלֵטִיּוּת
אחת התכונות החשובות למנהלים היא היכולת לקבל החלטות. מנהלים שמהססים לקבל החלטות שוחקים את אמון העובדים ומעמידים את החברה בסיכון. להיות החלטי פירושו לקבל החלטות טובות גם אם הן לא פופולריות. מנהלים שכאלה מאפשרים לחברה להסתגל בזריזות, בעת הצורך, מה שיוביל לתוצאות עסקיות טובות יותר.